SWS - levné, ale plnohodnotné závodění na motokárách

Přesně před rokem jsme se doslechli o závodění na rentingových motokárách pod záštitou SWS (Sodi W Series). Po pár jízdách v Kartplanetu, kde se nám opravdu zalíbil layout venkovní tratě jsme se rozhodli, že tyhle závody vyzkoušíme. Nakoupili jsme žeberníky, rukavice a začali jezdit. Jak takový závod vlastně probíhá se ti pokusíme přiblížit v tomhle článku.

POZNAMKA: Z důvodu, že se tyto závody jezdí na více tratích v ČR se může průběh závodu lišit.

K tomu aby si mohl začít jezdit SWS nic nepotřebuješ. Stačí si založit účet na stránkách SWS, vyplnit potřebné údaje, vybrat Affiliated trať a pak se zaregistrovat do vybraného závodu a máš hotovo.
Každý závod začíná rozpravou na které se dozvíš, jak bude závod probíhat a co bys měl/neměl dělat. Po ukončení rozpravy probíhá rozlosování kvalifikačních skupin. Každá skupina má tři kvalifikační rozjížďky po pěti minutách. Ze tří rozjížděk se ti počítají dvě nejrychlejší. které se zprůměrují a dosáhneš tak svého kvalifikačního času. Se skupinou ti jsou rozlosovány i jednotlivé motokáry do každé rozjížďky a tady začíná ta pravá zábava.

Narozdíl od závodní motokáry, kterou si můžeš přizpůsobit dle svého jezdeckého stylu a tratě, tak na té rentingové se musíš přizpůsobit ty motokáře. I když se kluci z Kartplanetu snaží motokáry srovnat tak, aby všechny jely stejně, jsou to pořád jen stroje a z toho důvodu každá jede trošku jinak. Některá má lepší spodek, agresivnější pedál brzdy atd. Proto hlavně v kvalifikaci záleží na tom, jak rychle se dokážeš sžít s danou motokárou, aby si z ní za krátký časový interval dostal co nejlepší čas. Po ukončení kvalifikačních rozjížděk jsou jezdci rozřazeni do skupin A,B,C,D (počet skupin dle zúčastněných) podle jejich časů.

Konečně se dostáváme k tomu, kvůli čemu jsme sem přišli, patnáctiminutový sprint. Závod začíná pevným, nebo letmým startem a od samého začátku budeš bojovat o každý metr tratě. Úvodní kola naplno ověří tvůj racecraft. Špatně zvolená stopa, nepovedený nebo špatně načasovaný útok, to všechno tě bude stát boj o tvojí stávající pozici, případně její okamžitou ztrátu. Pokud si nikdy nezávodil tak rychle zjistíš, že ne všechno je jen o rychlosti kterou dokážeš projet trať. Na občasné kontakty si budeš muset zvyknout, ale nemusíš se bát, protože každý závod je pečlivě sledován pro udělení případných penalizací za nečisté předjíždění.

Pokud tě nebaví závody jednotlivců a chtěl bys jezdit s kamarády, pak můžeš vyzkoušet týmové endurance závody, které jsou naopak o komunikaci, sehranosti a vyvarování se zbytečných chyb. Začít můžete třeba na kratších dvouhodinovkách a skončit až na 24H of Prague od Kartplanetu pro maximální otestování vašich dovedností.
Tak co, dojdeš si s námi zajezdit?

Galerie